röda tankar


ibland frågar jag mig själv varför jag har en blogg?
vad har jag den till.... och nu kommer svaret fram.
tror den ska vara mitt stöd nu typ.
känner att jag ska skriva ett så jävla långt inlägg att ingen orkar läsa det.
för jag tror egentligen inte att jag vill att någon läser det här.
helt totalt ointressant.. eller vi kan säga så här . rödatankar.
kom på det nu,, det var rätt smart. låter hundra gånger mer intressant än vad det är.
så här ska jag göra er besvikna. rödatankar = vad man tänker när man har mens.
det där lät sjuukt töntigt, så jag tror jag håller mig till rödatankar. si. me like.
rödatankar är något jag hatar och älskar. men mest hatar. eller jag älskar det inte
ett skit om jag ska vara ärlig.. kanske bara gillar de för att de hör till på något vis.
fast nej.  jag kan säga er att jag har haft ett jävligt vackert liv utan röda tankar
de senaste åren, året. vet ej.
men ändå är de betryggande på något sätt. man har en förklaring till varför man
tänker och känner det man gör.
det här låt heeel depp.. konstigt. för jag är typ as glad!
jag menar det.. rödatankar gör mig förvirrad.
jag vet inte vad jag själv känner.. det är kul.
och jag tänker inte göra något mellanrum här för det här ska bli jobbigt att läsa,, japp!
jag vet att om cirkus en och en halv månad kommer jag kanske tänka tillbaka på det här
och bli arg på mig själv eller kanske mer besviken eller tänka att jag är en stor mes.
kommer vara arg för att jag sitter här och deppar över ingenting. eller nej deppar är fel ord.
för jag deppar verkligen inte. jag är bara ...... ja jag (istället för du) om jag visste.
jag vill bli klonad.. eller nej det vill jag inte!
men jag vill hinna med så mycket nu och jag är trött på mig själv att jag aldrig umgås med
mina vänner. så jävla många som jag saknar så jävla mycket.. och ändå ser jag inte till att träffa dom.
och sen kommer jag sitta i cirkus 300 dagar och tänka ååh jag skulle göra vad som helst bara
jag kunde träffa han/henne just nu. men nej det är fel. man ljuger för sig själv.
det har jag själv insett.. sanningen gick fram för mig för cirkus en vecka sen kanske.
handlar om ingen mindre än min kära vän teerry.,
som jag inte alls känner väl om jag ska vara ärlig. lärde känna han förra sommaren.
men på en sommar kan man komma någon nära.. och när sen den personen försvinner
jaa, då kan man sakna den personen jävligt jävligt mycket.
och jag minns själv när jag tänkte.. åh tänk om jag bara kunde få träffa honom nu.
tänk när han kommer hem.. tänktänktänk.
men nu är han hemma.. och inte ens har jag träffat honom än.
tror allt det gör mig lite depp. besviken på mig själv.
för att jag tänker så mycket men gör så lite.
kanske kan hålla med om att fiskarna är riktiga drömmare.
för jag är en jävel på att drömma.
sen för att dra upp en annan saknad i mitt liv. tack och lov ifs.
fotbollen...
jag har fått suget tillbaka.. jeesjapp.
men nu kan jag inte träna för nej nu är jag sjuk. och då slår tanken mig tänk om jag bara
är sugen på att spela fotboll för att jag inte kan.. det är troligtvis så för allt man inte kan vill
man ju göra och allt man inte kan få vill man ju ha.
men nu vill jag inte tänka så.. nej,, jag har fått suget tillbaka. för jag mår inte bra när jag inte tränar
det är en sak som är säker.. kanske en sak som bidrar till att jag sitter här och svamlar om mina
extremt intressanta rödatankar. säkert med en hel del stavfel till också.
jag hatar att jag är sämst på att stava. för själv stör jag ihjäl mig på när jag läser texter där det är
stavfel, det är nästan lite pinsamt.
till nåt roligare. känner att om jag ska få det här inlägget till att bli så långt att inte en levade själv
orkar läsa det så måste jag babbla lite om vad jag har gjort också för det har man ju också sin käre
blogg till inte sant..
har haft ett ybbermysigt dygn på landet. det va ju trots allt inte ens ett helt dygn eftersom mina käre bror
och hans käre vän jokk var väldigt sega när vi skulle komma iväg. hade räknat med att vara där runt kl 6
men kom fram cirkus halv 10. fast det va rätt najs det med, åkte lite bil, ganska fort,
men inte så fort att jag började skrika som jag brukar göra. blev glad när jag satt där i bilen och kollade ut
blir jämt glad när jag sitter i en bil och kollar ut. hur vackert är det inte. det är helt sjukt.
välframme på landet.. blev det lite gott grillat att kasta i sig och färskpotatis. glöm aldrig färskpotatisen.
jag ska äta så mycket färskpotatis i sommar att jag inte vill se en potatis på ett år efter..
efter middagen.. bar det iväg till ageråsarna. om det är några man blir glad av att vara med så är det dom.
den familjen kan göra mig så glaaad!
idag blev det även en liten tur med deras nya båt. det trodde man inte att vädret skulle tilllåta imorse.
skärgårn eller havet., det är nåt sjukt med känslan man har där ute. så fri, så enkelt allt är. extas.
kul att det känns som jag gungar nuu.. undra om det beror på båt färden, eller på att jag har skrivit ganska
mycket nu, eller att jag har fått feber.. HOPPAS att jag har fått feber. undra när jag sist önskade att få feber?
har jag någonsin önskat det.. men jag vill ha feber.. då kanske förkylningen försvinner.
halsontet, hostan och huvudvärken kan gärna gå och dränka sig. fan vad jag hatar er.
och än en gång.. slår tanken mig. undra hur många gånger den har slagit mig den senaste veckan.
ändå bryr jag mig inte om den.. bara i några minuter.
jag borde vara glad, eller jag ska vara så jävla glad., jag fattar och kanske ingen av alla er som läser det här fattar hur jävla bra vi har det. men men nog om det.. känner att det finns lite för mycket att säga. men som jag också har tänkt väldigt mycke på senaste tiden. när ska jag vara nöjd ? jag blir besviken på mig själv för min jävla dubbelmoral. och jag hatar när jag svär i texter också,, finns det något fulare. 376998 minus i ordföråd.
men måste man alltid vara glad då. och nöjd.. porqué liksom.
fast nej.. känner att det börjar bli lite för djupt nu. förstår mig inte själv på mina tankar just nu.
men strävan efter att vara lycklig.. den gör mig trött.
jag borde vara lycklig för att jag lever.. och det är jag. men inte tillräckligt,, absoult inte tillräckligt.
kanske att jag borde sova nu.. kanske att jag kan bli frisk då. kanske att det inte spelar någon roll..
så kan lika gärna berätta för er om min händelse rika vecka.
i måndags var jag hemma..  läste min bok. det grymma arvet
i tisdags var jag hemma... läste min bok ännu mer tills den tog slut och då blev jag lite ledsen för det.
jag hatar när böcker tar slut. det blir så tomt. och inte kan man börja med en ny direkt. känns helt fel,.
aja.. i onsdags var jag hemma och gjorde i princip ingenting så när pappa kom hem förslog jag att vi
skulle sticka ut till landet.. orkade inte gå hemma mer och inte göra någonting.
så det blev att sticka till landet och grilla.. och bara ta det lugnt. sova och sen opp för att vända hem
till mitt paradis.. not. torsdagkvällen föredrog jag också att inte vara hemma så det blev mysig kväll med
elin och linda framför she's all that.. även om high school filmer är så tööntiga. fast jag gillar dom nog ändå.
fredagen blev det lite stan.. det tog musten ur mig.. huvudvärk, god middag hos familjen andersson som alltid
och sen kvällsfika på fräcka med elin, malin, johanna och daniella. blev trots allt mest nötter.
lite vollyboll för dom andra på det. jag försökte räkna poäng gick väl sådär.
åkte bil hem med elins farliga vän. víll förbjuda henne att åka med honom men tror att jag kommer
att misslyckas så lika bra att låta bli.
lördagen söög fan hårt. jag va tvugen att vara domare på braviken cup. inget för mig vill jag lova.
men va rätt stolt efteråt.. inom mig iaf.
nu börjar tangentbordet segla iväg eller mitt huvud..
kanske dags att lägga på locket nu. sorligt. finns mer att säga bara jag gräver lite djupare ska ni se.
ni som har orkat hit, om någon har gjort det vill säga. och om ni har.. kan ni inte ge lämna typ en punkt på komentarena då vill bara veta om någon läste allt. om jag lyckades att skriva så långt eller så dåligt att ingen
läste det.. 
ja slutet blir nog svårast.. vad ska jag säga här.. känner mig tom nu efter allt jag har sagt.
men jag säger så här då.. eller nej jag sparar det för mig själv. låter lite föör klyshigt ..
TJAAAO...  hoppas att ni ser framemot mer rödatankar


Kommentarer
Postat av: disa

jag läste fan allt

2007-06-18 @ 00:16:54
Postat av: Linnéa

Haha du är så jäääävla underbar, o just därför orkade jag läsa hela! (L)

Postat av: R

ojoj vad låångt! mrn jag läste allt precis allt! jsag missade nog inte ett enda ord. Du är så yr och så rolig och go på samma sätt;D jag tror med du kanske har för höga krav ... det kan vara så. så har jag! och det är INTE braa

2007-06-18 @ 00:18:25
Postat av: millan

jag läääste! stolt! du är bra , tralalallalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2007-06-18 @ 00:37:40
Postat av: Lisa

eftersom du är som du är. så valde jag att läsa allt. . man vet ju aldrig vad man missar annars :)

2007-06-18 @ 11:11:21
URL: http://lisafr.blogg.se
Postat av: Lisa

läste allting :)

2007-06-18 @ 12:55:47
URL: http://memorables.blogg.se
Postat av: frida

punkt .<3

2007-06-18 @ 13:07:17
Postat av: maria

tänkte sluta i mitten, men jag kom ända ner till slut !

2007-06-18 @ 16:50:36
Postat av: Linnea

.
;)

2007-06-18 @ 17:42:29
URL: http://linneabjorneras.blogg.se
Postat av: sara banan

ae fan, jag slutade läsa... men får försöka någon annan dag ;-)

2007-06-18 @ 19:05:17
URL: http://bananens.blogg.se
Postat av: Anonym

.
haha

2007-06-22 @ 17:53:17
Postat av: Määttii

Höhöö. jag läste faktist också hela ;)
Så här får du en .

2007-06-25 @ 13:20:24
URL: http://maattiilajnen.blogg.se
Postat av: Sara banan

Jag tog tag i mig själv och läste till din sista mening.

2007-06-26 @ 21:08:10
URL: http://bananens.blogg.se
Postat av: natalieeriksson.blogg.se

jag läste faktiskt allting (:

2007-07-10 @ 10:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback